به گزارش خودرونگاران به نقل از چرخان، توان موردنیاز CS95 از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تأمین میشود که نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و سیستم AWD چانگان به هر چهارچرخ انتقال مییابد. چانگان میگوید این گیربکس که توسط خودش توسعه یافته، توانایی انتقال تا ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.
متاسفانه آن جلو پنجره فوقالعاده جالب که در نسخه کانسپت وجود داشت، در نمونه تولیدی وجود ندارد اما هنوز هم شاهد طراحی خوبی هستیم. این جلوپنجره در دیگر محصولات چانگان هم به چشم میخورد.
CS95 بزرگترین خودرویی است که تاکنون توسط چانگان ساخته شده و با خودروهایی چون ترامپچی GS8 و هاوال H8 رقابت خواهد داشت. این خودرو دارای سه ردیف صندلی با ظرفیت حمل هفت نفر بهصورت ۲+۳+۲ است. این صندلیها جهت سهولت دسترسی به ردیف دوم و سوم، قابلیت حرکت به سمت جلو را دارند.
داشبورد خودرو کمی بیشازحد خاکستری به نظر میرسد اما صندلیهای نارنجی-قهوهای رنگ آن جلوه بهتری به فضا میدهد. صفحه آمپر CS95 هم ممکن است دیجیتال به نظر برسد اما درواقع آنالوگ بوده و با چراغهای بسیار کوچک فانتزی طراحی شده است.
پانلهای چوبی خودرو کیفیت خوبی داشته و لوکس احساس میشوند. صفحهنمایش لمسی آنهم برای چنین خودرویی به اندازه کافی بزرگ بوده و مجهز به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و اینترنت وای فای است.
صندلیهای ردیف سوم بسیار کوچک و تنگ بوده و در صورت باز بودن هر سه ردیف صندلیها تقریبا هیچ فضای باری وجود نخواهد داشت؛ حتی برای کیسههای خرید! این مشکل در بسیاری از SUVهای هفتنفره جدید چینی وجود دارد و همه آنها واقعا خیلی کوچک هستند.
این خودروها حداقل به ۴۰ سانتیمتر طول بیشتر جهت مناسب شدن برای حمل هفت نفر نیاز دارند. البته چانگان CS95 طولی معادل ۴.۹۵ متر دارد که ۳۶ سانتیمتر بیشتر از لندروور دیسکاوری اسپرت است. عرض، ارتفاع و فاصله محوری این SUV چینی هم به ترتیب ۱.۹۳ متر، ۱.۷۸ متر و ۲.۸۱ متر است.
خودرو با ریلهای روی سقف، چراغهای بزرگ و سر اگزوزهای یکپارچه در سپر عقب، به نظر منظم و هماهنگ میرسد اما این طراحی خیلی هم هیجانانگیز نیست. چانگان CS95 در سهماهه اول سال ۲۰۱۷ در بازار چین عرضه خواهد شد و انتظار میرود قیمت آن از ۱۶۰ هزار یوان (حدود ۲۳ هزار دلار) شروع شده و نهایتا به ۲۲۰ هزار یوان (حدود ۳۲ هزار دلار) برسد.