به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، هدف ۲۰۱۷ اندکی بالاتر از هدف فروش ۸.۱۳ میلیون خودرو تعیین شده برای سال ۲۰۱۶ است. آمار فروش نهایی این خودروسازان کره ای در سال ۲۰۱۶ بزودی اعلام می شود و تحلیلگران انتظار دارند به دلیل تقاضای ضعیف در بازارهای نوظهور، پایینتر از هدف مورد نظر آنها باشد.
به گفته یک تحلیلگر خودروی کرهای، بدنبال نتایج ناامیدکنندهای که در چند سال اخیر وجود داشته است، عملکرد مدلهای جدید برای موفقیت این شرکتها کلیدی خواهد بود.
با ثبات یافتن بازارهای نوظهوری مانند روسیه و مهیا شدن هیوندای و کیا موتورز برای افزایش عرضه به بازار آمریکا و چین، فروش این شرکتها ممکن است امسال افزایش پیدا کند.
اما هیوندای موتور و کیا موتورز که به اتفاق پنجمین خودروساز پرفروش جهان هستند، قصد دارند امسال به ظرفیت تولیدشان در چین و مکزیک اضافه کنند در حالیکه این بازارها و آمریکا شاهد کندی رشد فروش هستند که احتمالا حاشیه سود را کمتر می کند.
چونگ مونگ کو، رییس گروه هیوندای موتور در پیام سال نو به کارمندان این شرکت گفت: در حالی که اقتصاد جهانی رشد اندکی دارد، حمایت گرایی تجاری گسترش پیدا می کند و رقابت در صنعت خودرو تشدید می شود، ابهام بیش از همیشه رشد می کند.
سود هیوندای موتور در سال ۲۰۱۶ احتمالا برای چهارمین سال متوالی کاهش نشان خواهد داد که یکی از دلایل آن عدم عرضه مدلهای متنوع شاسی بلند بوده است در حالیکه شاسی بلندها محبوب فزاینده ای در بسیاری از بازارهای جهانی دارند.
بر اساس گزارش رویترز، هیوندای فروش جهانی ۵.۰۸ میلیون خودرو و کیا موتورز فروش ۳.۱۷ میلیون خودرو را در سال ۲۰۱۷ هدف گرفته است.