شناسه خبر : 432089
تاریخ انتشار :
قلب تاریخی تهران، منطقه پاک می‌شود

قلب تاریخی تهران، منطقه پاک می‌شود

خودرونگاران -لایحه حمل‌ونقل پاک در منطقه ۱۲ تقدیم شورای شهر می‌شود. این خبر را مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران داد و اعلام کرد: حمل‌ونقل عمومی در قلب تاریخی تهران تا سال ۱۴۰۴ تنها از طریق مدهای پاک انجام خواهد شد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از همشهری ، به گفته وی، منطقه 12 یک پهنه ویژه شهری با کارکردهای خاص اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای پایتخت است که با توجه به حجم بالای تقاضای سفر در آن، حمل‌ونقل عمومی و مدیریت سفرهای آن نیز باید به‌صورت ویژه و متمایز انجام شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به موافقت شهردار تهران با اجرای حمل‌ونقل عمومی پاک در منطقه 12تصریح کرد: با نظر شهردار تهران تمامی مدهای حمل‌ونقل عمومی در این منطقه به سمت وسایل برقی و پاک هدایت می‌شود که تأثیر قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا و ارتقای سطح زندگی شهری در این پهنه خواهد داشت.

به گفته حسینی، مترو، LRT، اتوبوس‌های برقی و هیبریدی، موتور برقی و تاکسی‌های برقی و هیبریدی ازجمله مدهای حمل‌ونقلی هستند که می‌توانند کل جابه‌جایی‌های این منطقه را به‌صورتی کاملا پاک تا افق سال1404پوشش دهند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: حمل‌ونقل پاک، تجربه موفق بسیاری از کلانشهرهای توسعه یافته جهان است که تهیه این لایحه بر همین اساس صورت می‌گیرد و درصورت تصویب شورای شهر می‌تواند نقطه آغاز یک جریان تأثیر‌گذار شهری در تهران و سایر کلانشهرهای ایران باشد.

  • رونمایی از 100تاکسی هیبریدی

همچنین دیروز خبر رسید که از 100تاکسی هیبریدی منطبق با آخرین تکنولوژی روز دنیا و خط اتوبوس برقی در منطقه 12در هفته هوای پاک رونمایی می‌شود. با توجه به سیاستگذاری و برنامه‌های انجام شده مبنی بر دستیابی به منطقه‌ای پاک در قلب تاریخی پایتخت، این اقدام در فاز اول توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین توسعه اجزای مختلف حمل‌ونقل شهری پاک اجرایی می‌شود.

به گفته عابد ملکی، شهردار منطقه12، 100تاکسی هیبریدی با آخرین تکنولوژی روز دنیا و استاندارد وارد چرخه حمل‌ونقل منطقه می‌شود. همچنین 32دستگاه موتور برقی پلاک شده در ایران - قبلا به‌صورت آزمایشی این طرح آغاز شده بود- به‌صورت رسمی وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شود. وی با پرداختن به 150دستگاه دوچرخه مدرن 3زمانه که متفاوت از دیگر دوچرخه‌های قبلی است، تصریح کرد: دوچرخه‌های قبلی نیز در این مسیر فعال هستند.

دوچرخه‌های جدید در محدوده پیاده راه بازار تهران و خیابان‌های باب همایون، داور و همچنین 15خرداد تا چهارراه سیروس به‌صورت پایلوت در اختیار شهروندان قرار خواهند گرفت. ‌ مسیرهای ویژه دوچرخه نیز به‌عنوان فاز اول احداث می‌شود. وی یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۰ دستگاه ون برقی در 2 شیفت کاری، جایگزین ون‌های بنزینی فعال در محدوده بازار و مسیرهای پیاده راه خواهد شد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.