شناسه خبر : 432555
تاریخ انتشار :
توصیه‌های رانندگی به‌هنگام بارش برف

توصیه‌های رانندگی به‌هنگام بارش برف

خودرونگاران- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: رانندگان پیش از حرکت، بازدید کلی از وضعیت خودرویتان داشته باشید و آن را به تجهیزات زمستانی مجهز کنید.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، سرهنگ«نورالله خادم» اظهار کرد: آرام برانید و در فصل زمستان به‌علت بارش برف و باران و یا یخبندان در جاده‌ها باید با سرعت کمتری رانندگی کرد و پیش از حرکت شیشه‌های خودرو، چراغ‌ها، راهنماها، بخاری و سیستم تهویه را بازدید کنید.

وی با بیان این‌که در صورت امکان وسیله نقلیه خود را به چراغ مه‌شکن مجهز کنید، افزود: در صورت بخار کردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده کنید و یا شیشه سمت راننده را کمی پائین آورید تا شیشه‌ها بخار نکند و دید کافی داشته باشید.

خادم خاطرنشان کرد: در هوای برفی از زنجیر چرخ و یا لاستیک یخ‌شکن استفاده کنید و پیش از سفر باد لاستیک‌ها را بازدید کنید و چرخی که بادش تنظیم باشد بهترین و مناسب‌ترین چسبندگی را با سطح جاده خواهد داشت و دوام آن نیز بیشتر خواهد بود و هر چرخ به ازای 10 درصد باد ناکافی، 10 درصد از عمر مفیدش را از دست می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام ادامه داد: چنانچه خودروی شما در برف متوقف شد، با دست برف زیر لاستیک‌ها را خالی کنید و اگر آسفالت یخ‌زده بود از نمک و گونی استفاده کنید. گونی را زیر چرخ‌ها قرار دهید و به‌آرامی با دنده 2 حرکت کنید.

وی بابیان این‌که در صورت تراکم مه، خودرو را در جای مناسبی متوقف کرده و تا زمانی که فاصله ایمن از جلو قابل‌ رؤیت نباشد حرکت نکنید، تصریح کرد: در هوای برفی و بارانی از گردش و انحراف ناگهانی خودداری کنید و بی‌موقع ترمز نکنید.

خادم گفت: از فشار دادن ناگهانی پا بر روی پدال گاز یا برداشتن فشار از روی آن، خودداری کنید و در یک سطح لغزنده، هنگامی‌که سرعت دارید از تغییر ناگهانی به دنده‌سنگین خودداری کنید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام ادامه داد: چنانچه به هر دلیلی خودروی شما دچار سرخوردگی شد، اعتمادبه‌نفس داشته باشید و به خودتان مسلط باشید، چون در غیر این صورت نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرید و در هنگام سرخوردن ماشین از ترمز کردن بپرهیزید، ضربه زدن به ترمز بر روی یخ، چرخ‌ها را قفل می‌کند و باعث سرخوردن بیشتر می‌شود.

وی بابیان این‌که موقع سرخوردن خودرو، فرمان خودرو را محکم مهار کرده و به سمتی که عقب خودرو به آن سمت چرخیده، فرمان را بچرخانید افزود: بهتر است خودرو را در هنگام لیز خوردن در حالت دنده‌سنگین نگه‌دارید و از خلاص کردن آن بپرهیزید، چون ماندن در این حالت به کم شدن سرعت کمک می‌کند و حداکثر کنترل را به رانندگی می‌دهد و از رانندگی با سرعت‌ بالا و سبقت گرفتن در جاده برفی شدیداً بپرهیزید.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :


ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.