شناسه خبر : 432600
تاریخ انتشار :
نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر ثبت اسناد انجام شود
تفسیر کمیسیون اصل نود برای حل اختلاف نیروی انتظامی و دفاتر اسناد؛

نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر ثبت اسناد انجام شود

خودرونگاران- سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت که طبق نظر تفسیری این کمیسیون نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی اظهار کرد: کمیسیون اصل نود در جلسه امروز(یکشنبه) اختلاف نظر بین نیروی انتظامی و سردفتران را مورد بررسی قرار داد که آیا نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود یا نیروی انتظامی؟

وی افزود:‌ در جلسه امروز پس از اظهارات نمایندگان نیروی انتظامی و سردفتران و  نمایندگان موافق و مخالف نظر تفسیری کمیسیون مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای ثبت انتقال خودرو باید الزامی شود .

نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: نکته‌ای که نیروی انتظامی پیش از این عنوان می کرد این بود که دغدغه مردم افزایش هزینه ثبت نقل و انتقال خودرو است در حالی که ثبت آن چه در نیروی انتظامی چه در دفاتر اسناد انجام شود باید مالیات پرداخت شود و این مصوبه کمیسیون به معنی افزایش هزینه نقل و انتقال نیست.

پارسایی در پایان گفت:‌ در صورتی که هزینه نقل و انتقال خودرو  زیاد است این موضوع باید از طریق اصلاح قانون مالیات مورد تجدیدنظر قرار گیرد.


اخبار مرتبط
نقل وانتقال خودرو به عهده دفاتر اسناد رسمی
رییس کانون سردفتران و دفتریاران:
نقل وانتقال خودرو به عهده دفاتر اسناد رسمی
خودرونگاران- رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران گفت: بر اساس تایید و اعلام نظر قطعی از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نقل و انتقال خودرو و همچنین ...

مجلس برای سند خودرو استفساریه می دهد
مجلس برای سند خودرو استفساریه می دهد
خودرونگاران- سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه کمیسیون هنوز برای تعیین تکلیف تنظیم سند خودرو به نتیجه نرسیده، گفت: بعد از بررسی برنامه ششم ...

طرح استفساریه کمیسیون اصل ۹۰ در مورد نحوه نقل و انتقال خودرو
طرح استفساریه کمیسیون اصل ۹۰ در مورد نحوه نقل و انتقال خودرو
خودرونگاران- سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی شکایت کانون سردفتران از نیروی انتظامی درباره نحوه انتقال سند خودرو گفت: ...

مدارک و شرایط مورد نیاز برای نقل و انتقال خودرو
مدارک و شرایط مورد نیاز برای نقل و انتقال خودرو
خودرونگاران- معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا مدارک و شرایط مورد نیاز برای نقل و انتقال خودرو را اعلام کرد.

نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.