شناسه خبر : 433067
تاریخ انتشار :
انعقاد قرارد با ایتالیایی -آلمانی ها برای طراحی پلت فرم ملی
مدیرعامل ایران خودرو

انعقاد قرارد با ایتالیایی -آلمانی ها برای طراحی پلت فرم ملی

خودرونگاران- مدیرعامل ایران خودرو از انعقاد قرارداد با یک شرکت ایتالیایی برای طراحی بلت فرم ملی تا ٢٥روز آینده خبر داد و گفت : این قرارداد برای تولید و طراحی گیربکس و اکسنت و در نهایت پلت فرم ملی خودرو در ایران انجام خواهد شد که در کنار قراداد با آلمانها اتفاق مهمی در صنعت خودروی ایران است .

به گزارش خبرنگار خودرونگاران ،هاشم یکه زارع در چهارمین همایش خودرو گفت:با پیش بینی افزایش تولید و فروش خودرو در منطقه در ١٠سال آینده گفت : خرید و فروش خودرویی تا سال ٢٠٢٧یعنی ده سال آینده به ٥/٨ می رسد .
وی به  انتقاداتی که به قراردادهای خودرویی می شود گفت: ١٣٠میلیارد دلار بازار خودرویی ایران است که اگر نتوانیم با خودروسازان بزرگ برای تولید خودرو همکاری کنیم این حجم سرمایه به خارج از کشور می رود. 

وی ادامه داد: در سالهای آینده و با ورود خودروسازانی همچون ایران ٥٢درصد خودروهای جهان توسط تولید کنندگان جدید  انجام میشود.
یکه زارع تاکید کرد: ما باید از تولید کننده خودرو خارج شویم و بیشتر به بحث تحقیق و توسعه تمرکز کنیم تا به خودروساز مبدل شویم .در سال گذشته در دنیا  ١٠٠میلیارد دلار به بخش تحقیق و توسعه هزینه شده است که سهم ایران در این بخش بسیار کم است. 
وی ادامه داد: در حال حاضر در دنیا به سمتی پیش می رویم که خودرو ها به سمت  حذف پاهادر رانندگی پیش می روند و رانندگی ها بیشتر به سمت خودروهای اتوماتیک پیش می رود .در دنیا هم به سمت  خودرو های خودران پیش می رویم و ما هم در آینده به این سمت پیش خواهیم رفت. 
یکه زارع پیش بینی کرد که در بازار خودرو با افزایشی بیش از ٩٠درصد در سال ٢٠٣٠ به ٦٧٠٠میلیارد دلار می رسد . 
وی افزود: نکته جالب این که طبق پیش بینی‌ها، درآمد حاصل از فروش خودرو تا سال ٢٠٣٠با افزایش ٤٥درصدی و درآمد حاصل از خدمات پس از فروش با رشد چشم‌گیر ٢٦٠ درصدی مواجه خواهد بود و مهم‌ترین دلیل این رشد، شکل گیری حوزه های جدید درآمدی از جمله ارایه خدمات نو مبتنی بر تکنولوژی های ارتباطی است. 
یکه زارع ادامه داد: پیش بینی می شود از ٣٩میلیارد دلار درآمد بخش خدمات صنعت خودرو در سال٢٠٢٥در ایران، بیش از پنج میلیارد دلار آن مرتبط با ارایه خدمات نوین باشد که توسعه این بخش نیازمند همکاری و مشارکت شرکت های تکنولوژیک داخلی و برندهای معتبر جهانی است.
گفتنی است، چهارمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران امروز و فردا – 24 و 25بهمن ماه - با حضور فعالان و مدیران صنعت خودرو و قطعه سازی ایران و جهان در سالن همایش های برج میلاد برگزار شده است.

 


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.