به گزارش خودرونگاران به نقل از"تاپگیر"، شاید استفاده از این نام برای برای بریتانیاییها کمی خندهدار باشد، زمانی نیز نیسان برای اسامی برخی از سدانهای ژاپنیاش از اسامی سدریک، کریستیدا و جولیا استفاده کرد که در آلمانی- انگلیسی یادآور لطیفههای خندهداری هستند. اماسدریک فولکسواگن اینبار نماد یک خودران است.
گروههای طراحی و مهندسی این خودروی بدون فرمان و پدال آزاد بودهاند تا فضای خارجی و داخلی خودرو را متحول کرده و با توجه به خواست و سلیقه خود به طرحی نو بپردازند. درهای این خودران از مرکز به سمت طرفین میلغزند و مسافران میتوانند در دو سمت خودرو روبهروی یکدیگر بنشینند. فاصله بین دو محور خودرو شبیه فولکسواگن "آپ" و حجم فضای داخلی به اندازه خودروهای "پاسات" این شرکت است.
در سند چشمانداز این خودرو برای هفت سال آینده طراحی شده و کاربر میتواند با فشار یک دکمه روی ابزارهای دارای اینترنت سدریک را احضار کند. خودرو با توجه به مشخصات محل استقرار به دنبال شما میآید. دوربینهای خودرو چهره شما را شناسایی کرده و سپس درهای خودرو به رویتان باز میشود. اینک تنها کافیست به خودرو بگویید مقصد مورد نظرتان کجاست.
الریش اکهورن مدیر گروه تحقیقاتی فولکس واگن، در این خصوص گفت: او نسخه تکمیل شده خودرو را تا روز رونمایی ندیده است اما به دلیل قابلیتهای زیرساختی فناوری توسعه این خودرو همچنان ادامهدار خواهد بود.
تیم مهندسی اکهورتن چندباری خودرانها را در جادهها تست کردهاند که آئودی A6s از آن جمله است. این خودرانها از 5 شناساگر لیزری، مجموعهای از دوربینها و رادارها بهره میبرد. کل مجموعه به 25 حسگر مجهز است. یک منبع قدرت محاسباتی دادههای حاصل از حسگرها را تحلیل کرده و یک تصویر سه بعدی از دنیای اطراف و تغییرات آن را ارائه میدهد.
اکهورن در خصوص توانایی رانندگی این خودرو در مرکز شهری مانند برلین گفت: این خودرو هنوز آمادگی حرکت در این سطح را ندارد و امیدواریم تمامی قابلیتهای خودرانی آن تا سطوح بالاتر تاسال 2025 کامل شود.
از آنجا که در این خودرو نیاز به یک راننده با جایگاه پشت فرمان، فرمان و جعبه پدال نیست، خودرو بیشتر به یک جعبه شبیه است و فضای بیشتری برای پای کاربران وجود دارد. شیشه جلوی خودرو کمی نیمه شفاف بوده و از صفحههای OLED با قابلیت نمایش اطلاعات و سرگرمی برای کاربران ساخته شده است.
سدریک میتوند به عنوان یک خودروی کرایهای یا مشترک مورد استفاده قرار بگیرد.
باتریهای مولد قدرت در کف قرار گرفتهاند و به نظر میرسد تا دهه آیند 30 مدل مختلف فولکسواکن از این ساختار و باتریها بهره ببرند.
از طرفی مقامات فولکسواگن اعلام کردهاند که تلاش میکنند تا دو عامل احساس و سنت را در ساختار محصول جدیدشان نشان دهند.