به گزارش خودرونگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، 26 آبان ماه بود که موضوع موتورسیکلتهای برقی را از شورای شهر تهران پیگیری کردیم، پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: موتورسیکلت هاى برقى، موتورهای پاک هستند، اما مشکل اساسی دارند و آن هم قیمتش است، یعنی حدود ٤۰ درصد قیمت مترو، قیمت باتری است که این موضوع برای افرادشاغل مشکل است همچنین عمر موتورسیکلت هاى برقى فقط هم ٥ سال است.
همچنین این موتورهاى برقى به نفع کسانی که با موتور کار میکنند، نیست، مدیریت شهرى باید با یارانه و اقدامات تسهیلاتی زمینه را براى استفاده از موتور سیکلت برقی فراهم کند.
اما چند روز گذشته هم بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که موتورسیکلتها، میزان آلایندگی بسیار بالایی دارند و اولویت ما این است که موتورسیکلتهایی که هستند را ساماندهی کنیم و مذاکراتی با بانکها انجام شده تا ظرف هفته آینده به توافق برسیم همچنین به درصد قابل ملاحظهای از موتورسواران وام بدهیم تا بتوانیم از موتورسیکلتهای برقی استفاده کنند، حداقل در مرکز شهر و بازار به سمت موتورسیکلتهای برقی برویم و تردد آنها در این محدوده انجام شود. همچنین بحث انضباط شهری و هوشمندسازی از مواردی بود که در جلسه امروز مطرح شد.
با توجه به اهمیت این موضوع و تاکید معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، روز گذشته موضوع را با چمران رییس شورای شهر تهران مطرح کردیم، او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: قیمت موتورسیکلتهای برقی گران است و باید به موتورسواران یارانه داده شود، اما معلوم نیست سهم دولت و برخی وزارتخانهها چقدر است و چگونه وام قرار است در نظر بگیرند.
وی ادامه داد: اجرای طرح موتورسیکلت برقی در تهران تنها یک ایده است، اما اگر بتوانیم آن را به تحقق برسانیم کار بسیار بزرگی است، زیرا حدودا 20 درصد آلودگی هوا به دلیل تردد موتورسیکلتها است.
رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: هنوز هم در تهران موتور سیکلتهای انژکتوری میبینیم و این موضوع مهم است و مشکل آفرین است، اما اگر موتورها برقی شود، آلودگی هوا کم میشود، اما جزییات آن هنوز به جایی نرسیده است.
چمران در پاسخ به این سوال که ممکن است طرح موتورسیکلت برقی تا پایان سال اجرا شود؟ اظهار کرد: من فکر نمی کنم این کار انجام شود.