شناسه خبر : 581647
تاریخ انتشار :
کامیون های اسقاطی طرح نوسازی دوباره به چرخه حمل و نقل بازگشتند

کامیون های اسقاطی طرح نوسازی دوباره به چرخه حمل و نقل بازگشتند

خودرونگاران - رانندگان و کامیونداران معتقدند رویدادهایی که سالیان متمادی برای حمل و نقل جاده ای اتفاق افتاده است، بیانگر تنگ تر شدن عرصه بر این صنف است و بر همین اساس ممکن است این صنعت به پایان کار خود نزدیک شود.

به گزارش خودرونگاران به نقل از تین نیوز ، رانندگان و کامیونداران معتقدند رویدادهایی که سالیان متمادی برای حمل و نقل جاده ای اتفاق افتاده است، بیانگر تنگ تر شدن عرصه بر این صنف است و بر همین اساس ممکن است این صنعت به پایان کار خود نزدیک شود.

 آن چنان که فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند: تصمیمات اخیر در خصوص اندک افزایش هزینه حمل در قبال کوهی از تورم لوازم یدکی ، روان کننده ها ، لاستیک ، خدمات ، حقوق دولتی ، بیمه ها و ... از جمله رویدادهایی است بیانگر افزایش بیشتر فشار مشکلات بر این قشر است.همچنین تصمیمات غیر کارشناسی در خصوص سوخت ، توزیع بار و بومی گرایی ها ، جاده ها ، ایست های بازرسی ، توقف های بارگیری و تخلیه ، دلالان و ....نیز بر مشکلات این صنف افزوده است.

آنان فساد در مبانی مبارزه با موضوع فساد کامیون‌های فرسوده و اسقاط را یکی دیگر از اساسی ترین معضلات و مشکلات حمل و نقل از سالیان مدید تاکنون دانسته و عنوان کرده اند: فعالیت کامیون‌ های فرسوده از یک طرف جان و مال و سرمایه مالکان و رانندگان و امنیت جاده ها را به مخاطره انداخته و از طرف دیگر به دلیل  تکنولوژی قدیمی و مستهلک ، این کامیون ها مصرف سوخت بالایی دارند که خود منتج به هدر رفت سرمایه های ملی و آلایندگی محیط زیست می شود.

رانندگان و کامیونداران همچنین تاکید کردند: در همین راستا سالیانی است که دولتمردان در جهت جایگزینی کامیون‌ های فرسوده طرح هایی ارائه و تصمیماتی اتخاذ نموده اند که اولا این تصمیمات موفق نبوده و ثانیا در طرح جدید اخیر نیز صرفا تصمیم به نفع تاجر و بازرگان بوده و حتی اندک در صدی گوشه کار کامیون‌های فرسوده را نگرفته است و ثالثا در طرح اسقاط که در بعضی موارد اجرا شده متاسفانه شاهد فسادهای قابل تامل بوده ایم و نه تنها  کمک به نوسازی ناوگان نشده است بر عکس موجبات انهدام کل مجموعه حمل و نقل را فراهم خواهد کرد.

آنان خاطرنشان کردند: مالکان کامیون‌ های فرسوده که بدون تردید در این موضوع با محاسبات ریاضی نیز دلالان و تاجران هستند، ضمن فرسوده اعلام نمودن کامیون و اخذ گواهی های اسقاط با دریافت تسهیلات و امتیازات واردات کامیون‌ های جایگزین نو و یا کم کارکرد که تعداد آن هم بستگی به نوع تناژ مثبوت در کارت کامیون فرسوده دارد به دلیل قصور و کوتاهی و فساد مالی و اداری، این کامیون ها را بدون اینکه به طور کامل و اساسی و طبق ضوابط اسقاط گردند مجددا به چرخه حمل و نقل برگشت داده اند.

رانندگان بیان کردند که این اقدام بدون تردید خود تخلفات عدیده و اعمال غیر قانونی دیگری را به دنبال خواهد داشت که تعداد این تخلفات نیز بسیار بوده و در استان هایی از جمله اصفهان این موضوع بسیار مشهود است.

رانندگان و کامیونداران با اعلام این که در صورت صلاحدید سازمان های قضایی و انتظامی، فساد در موضوع اسقاط را علنا با مدارک افشا می کنند، ابراز امیدواری کردند این مهم هر چه سریعتر توسط مراجع ذیصلاح انتظامی و قضایی مورد بررسی قرار گیرد.


نظرات

نظر شما

: : :




آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.