به گزارش خودرونگاران به نقل از صداوسیما، مدیر فناوری اطلاعات بیمه مرکزی گفت: موضوع تاریخچه پلاک در سال گذشته ایراداتی داشت که پس از رفع مشکل، بیمه مرکزی پایان 1403 بخشنامهای رو به شرکتهای بیمه ارسال کرده بود که مردم حتما باید از طریق سکوهای اینترنتی استعلام بگیرند و نباید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.
صادق کیان گفت: قرار شد برای کوتاهتر شدن بیشتر این مسیر، مردم برای دریافت تاریخچه پلاک حتی به سکوهای اینترنتی هم مراجعه نکنند و این اطلاعات به طور مستقیم از سوی ناجا در اختیار دفاتر بیمه قرار بگیرد.
کیان ادامه داد: این سرویس پایان 1403 از ناجا در اختیار بیمه مرکزی قرار گرفته است و قرار است این سرویس در پایان فروردین به سرویس قبلی اضافه شود تا دیگر نیاز نباشد مردم برای دریافت تاریخچه پلاک به مراکز تعویض پلاک و یا سکوهای اینترنتی مراجعه کنند.
رئیس پلیس راهور فراجا هم درخصوص تک مرحلهای شدن تاریخچه پلاک گفت: قرار بود یکسری اطلاعات را به شکل برخط در اختیار مجموعه بیمه کشور بزاریم و شرکتهای متخلف براساس ساز و کاری که در بیمه مرکزی دیده شده بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند و افراد برای انتقال امتیازات بیمه خود دیگر نیاز نباشد مراجعه حضوری داشته باشند.
تیمور حسینی ادامه داد: ناجا به عنوان یک سمت توافق نامه تمام دسترسیها را ایجاد کرده که از طریق پنجره واحد دولت این اطلاعات به شکل برخط ارائه میشود تا دیگر از مراجعه حضوری برای تاریخچه پلاک به هر مرکزی خودداری شود.
حسینی در پایان هم تصریح کرد: در شش ماه اخیر یعنی از 15 مهر 1403 تا 15 فروردین امسال 182 هزار و 867 استعلام تاریخچه پلاک از طریق سرویس ناجا انجام شده است.