شناسه خبر : 432253
تاریخ انتشار :
دی لایت چیست؟

دی لایت چیست؟

خودرونگاران- شاید بارها در خیابان خودروهایی را دیده اید که چراغ های کوچک جلوی آنها روشن است، شاید حتی تصور کرده اید که راننده ناشی است و به اشتباه چراغ های کوچک که در اصطلاح عامه به مه شکن معروف هستند را روشن کرده است .

به گزارش خودرونگاران، این در خالی است که این قابیلت سیستم جدیدی است که در برخی خودروها و البته کشورها وجود دارد و حتی اجبار به استفاده از آن نیز مطرح است .  نام این سیستم دی لایت  است . 
همه ­ی ما امروزه اسم این آپشن را شنیدیم ولی در خصوص کارایی آن اطلاعات کافی نداریم! سیستم دی لایت برای اولین بار توسط اداره ­ی امنیت ایالات متحده در سال 2008 مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت.

دلیل این بررسی ها، آمار رو به افزایش تصادف عابران پیاده و دوچرخه سواران با خودروها بود. خیلی از مردم فکر می کنند که دی لایت لامپ­ هایی هستند که در روز برای زیبایی خودرو روشن می­ شوند. اما این چراغ­ ها فقط برای زیبایی نیستند! کار این چراغ ها جلب توجه عابران پیاده و همچنین راننده ­ی خودروی مقابل است. وظیفه ­ی این چراغ ها این است که توجه شما را به خود جلب کند و زمانی که می­ خواهید از خیابان عبور کنید بتوانید فاصله­ ی ایمنی را با خودرویی که در مقابل شما است رعایت کنید.
البته این امکان چند سالی هست که در آمریکا و انگلستان مورد استفاده قرار می­ گیرد. حتی در کشور آمریکا خودروی­ هایی که از سیستم دی لایت پیشرفته بهره­مند باشند هزینه ­ی بیمه ­ی کمتری پرداخت می­ کنند. برای مثال می­ توان گفت خودرو­هایی که چراغ­ های دیلایتشان همراه با روشن شدن خودرو شروع به کار کند، از هزینه­ ی بیمه­ ی کمتری برخوردار هستند. 
کشور اسکاندیناوی به علت مه ­آلود بودن، برای اولین بار استفاده از این تکنولوژی را برای خودرو سازان اجباری کرد. لازم به ذکر است که مصرف برق دی لایت ها فقط 5 وات است که این رقم برای لامپ­ های LED تا 9 وات هم میرسد.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.