شناسه خبر : 584086
تاریخ انتشار :
هدف تویوتا برای فروش خودروهای هیدروژنی

هدف تویوتا برای فروش خودروهای هیدروژنی

خودرونگاران - مدیران تویوتاموتور اظهار کردند که به عنوان بخشی از تلاش برای فروش 200هزار دستگاه خودرو تا سال 2030، بر فروش کامیون‌ها و خودروهای هیدروژنی در اروپا و چین تمرکز خواهند کرد.

به گزارش خودرونگاران  به نقل از ایسنا، این تصمیم نشان‌دهنده تغییر تمرکز برای خودروساز ژاپنی است که حامی اصلی خودروهای سلول سوختی هیدروژنی به عنوان جایگزینی برای خودروهای الکتریکی است. تاکنون تمرکز تویوتا بر خودروهای سواری و بازار آمریکای شمالی بوده است که متوقف شده بود. تویوتا در سال 2022 بیش از 3900 دستگاه خودروی پیل سوختی فروخت که کمتر از نیمی از یک درصد فروش جهانی آن با حدود 5/ 9میلیون دستگاه خودرو است.

هیروکی ناکاجیما، مدیر ارشد فناوری تویوتا، به خبرنگاران گفت با تمرکز بر چین و اروپا که تولید و تقاضای هیدروژن بالاتر است، تویوتا قصد دارد هزینه‌ها را کاهش دهد و افزود که این خودروساز همچنین به دنبال تقویت روابط با شرکت‌های دیگر است. تویوتا اولین خودروی پیل سوختی  را نزدیک به یک دهه پیش با Mirai، خودرویی که در کالیفرنیا به بازار عرضه کرده است، روانه بازار کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تویوتا انتظار دارد تا سال 2030 بازار جهانی پیل‌های سوختی به حدود 35میلیارد دلار افزایش یابد که بیش از 15 برابر نسبت به سال 2020 است. هوندا موتور در فوریه اعلام کرد فروش سالانه حدود 60هزار وسیله نقلیه با سیستم سلول سوختی را که به طور مشترک با جنرال موتورز در سال 2030 توسعه یافته است.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.