به گزارش خودرونگاران؛ تازه ترین اخبار از این خودروساز کیلومتر 9 که زیر پرچم نارنجی پوشان جاده مخصوص فعالیت می کند، نشان می دهد که مدیران این خودروسازی قصد دارند با واردات eRX5 در جمع هیبریدی ها قرار گیرند.
البته درتازه ترین گردهمایی خودرویی ها در نمایشگاه خودروی تهران تقریبا تمام شرکت کننده ها سعی کرده بودند با معرفی یک محصول هیبرید خود را در جمع شاگردان زرنگ صنعت خودرو حفظ کنند .
دراین بین هر چند که ششمین نمایشگاه خودروی تهران از سوی نارنجی پوشان و آبی پوشان جاده مخصوص تحریم شده بود و اما موضوع عرضه محصول هیبریدی از سوی هر دو خودروساز و زیر مجموعه شان مورد توجه قرار گرفته و مثل همیشه شاگرد زرنگ جاده مخصوصی ها یعنی پارس خودرو با انتخاب یک خودروی پلاگین هیبرید قصد دارد یک کراس اوور متفاوت به بازار هیبریدی های ایران معرفی کند.
البته این امر با توجه به سبقه پارس خودرویی ها بعید نبود. خودروسازی که زمانی بهترین برندهای خودرویی دنیا را تولید و روانه خیابانهای ایران کرده است حالا با قانونی شدن واردات نام خود را در لیست واردکننده ها قرار داده است . پارس خودرویی ها که تمرکز وارداتی خود را بر برندهای چینی گذارده اند در ابتدا کراس اور زوتی را به بازار ایران معرفی کردند و حتی صحبت هایی مبنی بر تولید این خودرو توسط این برند نیز به گوش رسید و هنوز این مباحث پرر نگ تر از آنچه تا کنون مطرح شده ، نشده است.
در گام جدید پارس خودرویی ها دست روی برند دیگری برای واردات گذاردند و این بار نام تیدا و سیلفی بعنوان وارداتی های پارس خودرو بر سر زبانها افتاد و حالا کراس اوور "رووی " که آن هم از دیار چشم بادامی هاست به گوش می رسد .
البته "رووی " از خانواده انگلیسی خودروسازی ام جی است که چند سالی است توسط خودروسازی سایک خریداری شده و در چین تولید می شود.و با توجه به حجم صادراتی این خودروسازی چینی جز محصولات با کیفیت چشم بادامی ها محسوب می شود مخصوصا این که بدانیم سایک در حال تولید خوردوهایی همچون فولکس واگن نیز هست و این توجه نشان می دهدپارس خودرویی ها قصد ندارند با واردات هر خودرویی نام خود را در زمره خودروسازان بی کیفیت قرار دهند .

طبق اطلاعاتی که رسانه ها از این خودرو منتشر کرده اند، " رووی eRX5" یک خودرو با پیشرانه پلاگین هیبرید است. موتور بنزینی این خودرو ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۸۸ اسببخار و ۲۷۰ نیوتنمتر گشتاور است. این موتور به کمک یک موتور الکتریکی میتواند در حالت ترکیبی به ۲۴۱ اسببخار و ۵۷۰ نیوتنمتر گشتاور برسد.این توان از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته AMT به محور جلو فرستادهمیشود. گیربکس دستی خودکار (AMT) نوعی گیربکس است که عناصری را از گیربکسهای دستی و اتوماتیک ادغام میکند. برخلاف گیربکس دستی معمولی که نیاز به عملکرد دستی کلاچ و تعویض دنده دارد، گیربکس AMT از یک سیستم الکتروهیدرولیک یا الکترومکانیکی برای خودکارسازی این عملکردها استفاده میکند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ رووی eRX5 در کاتالوگ ۶.۹ ثانیه است. این شتاب برای یک کراساوور خانوادگی شتاب مناسب و مهیجی محسوب میشود. eRX5 میتواند هزار و ۵۰ کیلومتر را به کمک برق و بنزین و با یک مرتبه سوختگیری بپیماید. ظرفیت باک ۴۸ لیتر و ظرفیت باتریها ۱۲.۳ کیلووات ساعت است و به این ترتیب این خودرو مصرفی ۴.۶ لیتری در هر صد کیلومتر دارد. همچنین رووی eRX5 میتواند حدود ۶۱ کیلومتر مسافت را بهصورت کاملا برقی و بدون روشن شدن موتور بنزینی به حرکت خود ادامه دهد. بیشینه سرعت این خودروی هزار و ۸۴۰ کیلوگرمی حدود ۲۰۰ کیلومتر برساعت است.

در کنار همه خصوصیات و ویژگی های "رووی " نکته حائز اهمیت برای موفقیت این خودرو در بازار ایران محدوده قیمتی آن است که با توجه به قیمت دلار باید محدوده قیمتی حدود ۳ -۲/۵ میلیارد تومان رابرای هر دو مدل این خودرو ۲۳ تا ۲۵ هزار دلاری در نظر گرفت.
خودروی که به احتمال قوی باید با فونیکس تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید، لاماری ایما هیبرید و ... رقابت کند.