شناسه خبر : 429403
تاریخ انتشار :
خودنمایی زیر آفتاب آزادی
نگاهی به دو خودروی جدید MG در ایران

خودنمایی زیر آفتاب آزادی

خودرونگاران-این روزها بر تعداد خودروهای سدان و شاسی بلند موجود در بازار که رخ های زیبایی دارند افزوده شده است و هر برندی سعی دارد تا با رخ نمایی بهتر و البته رقابت قیمتی بازار بهتری را از آن خود کند ؛ گو این که نمی توان از کنار کیفیت به سادگی گذشت .

به گزارش خودرونگاران ، در عین حال برای ماشین بازهای ایرانی چیزی که در کنار رخ نمایی و کیفیت حائز اهمیت است میزان شتاب خودرو ، چابکی و سرعت و ایمنی در کنار آپشن هایی است که ماشین بازها حاضرند برای ماشینی با بالاترین امتیازات مورد نظرشان حتی چند میلیونی هم بالاتر پرداخت کنند .

شاید به همین دلیل است که خواندن گزارش تست های خودرویی همواره جزو جذاب ترین گزارش های مورد علاقه ماشین باز هاست و وارد کننده های خودرویی و حتی خودروسازان برنامه ای را برای تستر های خودرویی ترتیب می دهند تا قابلیت های خودرویشان را درمراحل تست های به رخ بکشند و از این منظر هم مشتریان بیشتری را از آن خود کنند.

موضوعی که برای چند خودروی داخلی ساز هم انجام شد دو ماه پیش یعنی اواخر شهریور ماه بود که مدیاموتورز به عنوان نماینده رسمی MG در ایران به معرفی و نمایش جدیدترین محصول خود در کشور یعنی MG GT پرداخت و آنرا خودرویی برای جایگزینی MG 350 در بازار ایران خواند . البته چندی قبل تر هم MG GS از خانواده کراس اوور های خود را معرفی کرده بود و برای این که قابلیت های این دو خودرو تازه وارد به بازار را بیشتر به مخاطبانش بشناسد . دو خودروی جدیدش را به پیست آزادی آورد تا هم عاملیت های فروش (نمانیدگی های مدیاموتورز ) و هم خبرنگاران خودرویی بیشتر با این دو خودرو آشنا شوند .

تست های یک دوره ای که توسط خبرنگاران و عاملین فروش انجام شد اگر چه نمی توانست صفر تا صد قابلیت های یک خودرو را مشخص کند اما در همان فرصت اندک می توانست میزان محبوبیت یا عدم محبوبیت این خودروهای تازه وارد را به رخ بکشاند .

MG GT ، سدان دوست داشتنی

هرچند آفتاب آبان ماه گرمای تابستان را ندارد اما سدان جذاب MG GT زیر نور آفتاب جذابیت خاص خود را به رخ می کشد . چهره جذاب این سدان کوچک و طارحی منحصر به فردش در همان نگاه اول می تواند سدان دوستان را به خود جذب کند هرچند که در این خودرو تقریبا می توان مشابهت های برند MG را به خوبی دید اما قطعا در همان نگاه نخست می توان پیش بینی کرد که این سدان از آینده خوبی برخوردار است اگر قیمت آن کمی متعادل تر شود .

شاید بخشی از این پیش بینی به محبوبیت برند MG و وابستگی اش به زادگاه اصلی این برند یعنی انگلستان مرتبط باشد، موضوعی که نشان می دهد این برند هنوز زیر یوق نام چین نرفته است .

ظاهر داخلی این سدان کوچک مرتب و هوشمندانه طراحی شده است و در همان نگاه نخست می توانید جانمایی همه چیزهای مورد نیاز را ببینید و لازم نیست بیش از حد برای یافتن کلید هر عملکردی تلاش کنید. با این حال وقتی کمی فضای داخلی خودرو عادی می شود، در عین حال صندلی های برقی، آینه های برقی، ایربگ و سانروف و کابین زیبا شما را در داخل این خودرو مجذوب می کندو اجازه می دهد بیشتر از این به فکر طراحی های بهتر نباشید .

این خودرو موتور 4 سیلندر 1498 سی سی خطی به همراه توربو شارژ، 16سوپاپه با حداکثر قدرت موتور 127 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه، و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در 4400 -2000 دور در دقیقه است .حجم باک بنزین : 55 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی 5/7 لیتر و شتاب 0 تا 100 این خوردو بین 9 الی 8 کیلومتر بر ثانیه است.

همان طور که انتظار می رفت شرو.ع حرکت با این خودرو بسیار راحت و دوست داشتنی است ،شتاب اولیه مناسب است اما همچون برخی دیگر از رقبای خود در بازار در تعویض دنده ها از 2 به 3 تاخیر دارد که کمی لذت رانندگی را در همان لحظات نخست تلخ می کند . اما شتاب گیری مناسب ، ایمنی بالا و هندلینگ خودرو سر پیچ ها کاملا شما را متقاعد می کند که در میان گزینه های خریدتان قطعا امتیاز بالاتری به این سدان کوچک بدهید .

یکی دیگر از مزیت های سدان کوچک MG دید مناسب راننده نسبت به محیط اطراف است که اغلب خودروهای تازه وارد بازار با این موضوع مشکل دارند . قدرت مناسب خودرو و شتاب در کنار قدرت خوب کولر در کنار عدم ورود صدای موتور و محیط به داخل کابین باعث می شود تا در همان کیلومترهای نخست لبخند رضایت از این خودروی انگلیسی –چینی به لبانتان نقش بندد .

وجود آپشن های همچون 6 عدد کیسه هوای ایمنی (جلو، جانبی و پرده ای)، شیشه های ضد اشعه (UV)، سان روف دوحالته، آینه های برقی مجهز به سیستم گرمکن، جنس روکش صندلی ها و غربیلک فرمان از چرم ضد لغزش، سیستم صوتی، صفحه لمسی، بلوتوث، ورودی های AUX,USB به همراه 6 بلندگوی، چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع نور، دارای استانداردهای EN و E-Mark اروپا در محافظت از عابران پیاده، بهره بری از تکنول
وژی ایمنی USD در طراحی بدنه (Ultimate Stiffness Design) وباز شدن قفل مرکزی و قطع اتوماتیک سیستم سوخت در تصادفات نیز از دیگر مزیت های است که باعث جلب توجه بیشتر این سدان کوچک MG می شود و می توان گفت MG GT مدیا موتورز توانسته است نمره قبلی تست خودرو را دریافت کند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا قیمت 115 میلیون تومانی آن می تواند این خودرو را میان رقبای دیگر برنده میدان کند یا خیر .

MG GS ، یک کراس اوور جذاب



یک کراس اوور جذاب و با ابهت ، در نخستین نگاه قطعا نمی توانید از این خودرو دل بکنید و می توانید حداقل چند دقیقه ای را برای ارزیابی ظاهری این خودرو بگذارید . کراس اووری خشن و جذاب که قطعا می توان آن را در بین گزینه شاسی بلند دوستان جوان قرار داد. این کراس اوور که نخستین محصول MG در این کلاس شناخته می شود، در برج میلاد تهران رونمایی شد و همچون دیگر خوردوی تازه وارد به بازار ایران به پیست آزادی آمد تا مورد تست و بررسی بیشتر قرار گیرد .

MG GS بی شک می تواند جزو معدود خودروهای هم رده اش باشد که در ظاهر می تواند در بین رقبا بیشترین امتیاز را از آن خود کند. این کراس اوور انگلیسی – چینی را نه می توان اسپرت خواند و نه غیر اسپرت ، ظاهری آراسته و دوست داشتنی دارد که زیر نور خورشید نمای زیباتری از خود به رخ می کشد.

نمای داخلی این خودرو هم همچون دیگر تازه وارد MS زیبا طراحی شده است و همچون ظاهرش می تواند علاقه مندانش را مجاب به دوست داشتن و خرید کند شتاب اولیه ، ایمنی خودرو ، هندلینگ مناسب خودرو چیزهایی است که شما را به رانندگی بیشتر با این خودرو ترغیب می کند . هرچند که در مقایسه با MG GT میزان تست به محیط اطراف کمتر است و آینه ها نتوانسته است به خوبی شما را به همه محیط اطراف مسلط کنند اما شتاب مناسب و تعویض دنده ها در زمان مناسب شما را متقاعد می کند تا این خودرو را در بین گزینه های اصلی خرید قرار دهید.

این شاسی بلند مدیاموتورز با پیشرانه 4 سیلندری 1.5 لیتری بنزینی با گیربکس 6 سرعته ی دستی و اتومات ، دیفرانسیل جلو با قدرت/گشتاور 164 اسب بخار/250 نیوتون متر، شتابی بین 9.6 کیلیومتر بر ثانیه را در 100 کیلومتر ثبت کرده است و می تواند تا حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت را با مصرف سوختی معادل 5.1 لیتر در هر صدکیلومتر داشته باشد .

خودنمایی این کراس اورر انگلیسی – چینی به قدری است که مدت زمان کوتاه یک دور پیست آزادی را به چشم بر هم زدنی تمام می کند و خود را در بین بهترین گزینه های خرید خودروبازها قرار می دهد . به گونه ای که اگر قیمت 140 میلیونی این خودرو را در مقایسه با کراس اوور های خوش برند تر در نظر نگیریم قطعا گزینه نخست خرید خواهد بود .
 

کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :




آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.