به گزارش خورونگاران به نقل از ایرنا، «مهران سالاریه» در گفتوگو با رادیو اقتصاد افزود: طبق مصوبه قانونی واردکنندگان خودروهای سنگین کشنده ملزم هستند به ازای واردات هر خودرو، یک خودروی فرسوده را اسقاط و از رده کاری خارج کنند، اما با توجه به هزینه های سنگین متحمل بر مالکان خودرو، تصمیم بر این شد که وارد کنندگان به ازای واردات 2 خودرو، گواهی اسقاط یک خودرو را صادر کنند.
وی بیانداشت: این روند ضمن نوسازی مناسب، شرایط اقتصادی مالکان خودروهای قدیمی را نیز در نظر میگیرد.
سالاریه با اشاره به مشکلات پیش روی اسقاط خودروهای سنگین و جایگزینی آنها، توضیح داد: متولیان اصلی خودروهای سنگین وزارتخانههای راه و شهرسازی و کشور هستند که باید با ارائه طرح به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده مبادرت به ساماندهی در این حوزه کنند، ضمن اینکه اجرای این امر نیازمند ارائه تسهیلات و یارانه های مستقیم و غیرمستقیم توسط دولت است.
اسقاط 30 هزار خودروی فرسوده تا پایان شهریور
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به اسقاط 30 هزار دستگاه خودرو فرسوده در نیمه نخست امسال، گفت: خودروسازان مکلف هستند در ازای تولید و شماره گذاری هر خودرو، یک گواهی اسقاط صادر کنند و با توجه به تیراژ خودروهای تولید شده، میزان خودروهای اسقاط شده قابل قبول نیست و کفاف نیاز جامعه را نمی دهد.
وی از نوسازی وانتبارها در آینده ای نزدیک و با شرایط ویژه و جذاب خبر داد و افزود: در مورد نوسازی وانت بارها در حال طراحی شرایط جذاب و تسهیلات قابل قبول هستیم و مذاکرات لازم با خودروسازان و اتحادیه ها انجام شده است و اطمینان داریم که با استقبال خوب دارندگان این خودروها روبهرو خواهیم شد.
سالاریه یادآور شد: دارندگان وانت بارها برای اطلاع از شرایط جدید نیاز به حضور در ستاد ندارند و در این زمینه بهزودی اطلاع رسانی از طریق رسانه های ارتباط جمعی انجام خواهد شد.