به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، این سومین بار متوالی است که فروش این خودروساز در ایالت موردنظر کاهش یافته است. درحالیکه مدل Y همچنان پرفروشترین خودروی ایالت است، شرکت تحت رهبری ایلان ماسک شاهد کاهش سهم بازار خود در طول سال بوده است.
طبق گزارش انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، تسلا 53.4درصد از بازار خودروهای برقی کالیفرنیا را در نیمه اول به خود اختصاص داده که نسبت به سال گذشته 64.6درصد کاهش داشته است. فروش کلی تسلا طی سال جاری در کالیفرنیا تاکنون 17درصد کاهش یافته است. تحلیلگران بر این باورند که جذابیت تسلا در حال از بین رفتن است.
مدلهای جدید خودروهای برقی یک تهدید رقابتی برای تسلا به شمار میآیند که خط تولید نسبتا قدیمیتری از خودرو دارند. فورد موتور، هیوندای موتور و ریویان همگی از جمله شرکتهایی هستند که بخش بزرگی از بازار خودروهای برقی کالیفرنیا را به خود اختصاص دادهاند. بهطور کلی، خودروهای باتریدار حدود یکپنجم فروش خودرو در این ایالت را تشکیل میدهند، درحالیکه کالیفرنیا یکسوم فروش خودروهای برقی ایالاتمتحده را داراست.
جایگاه ایلان ماسک، مالک تسلا، در کالیفرنیا، بزرگترین بازار خودروهای برقی در ایالاتمتحده، آسیب دیده است، زیرا او چهرههای سیاسی جمهوریخواه، از جمله دونالد ترامپ، رئیسجمهور سابق آمریکا، را پذیرفته است. تسلا دومین برند پرفروش خودرو در کالیفرنیاست. در اوایل این ماه، این شرکت فروش جهانی سهماهه دوم را گزارش کرد که کمتر از یک سال پیش اما بهتر از انتظار تحلیلگران بود.
این شرکت در سهماهه دوم سال فروش 52هزار و 211دستگاه خودرو را در کالیفرنیا به ثبت رساند که 4.4درصد نسبت به 50هزار و 27دستگاه در سهماهه دوم افزایش داشته است. تسلا در این دوره 443هزار و 956خودرو را در سراسر جهان تحویل داد، بنابراین ایالت تحت بررسی تقریبا 12درصد از فروش این سازنده خودروهای برقی را به خود اختصاص داده است.