شناسه خبر : 556262
تاریخ انتشار :
خسارت 5.5 میلیارد تومانی تصادفات فوتی به کشور

خسارت 5.5 میلیارد تومانی تصادفات فوتی به کشور

خودرونگاران_ رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: هر حادثه رانندگی و تصادف فوتی، 5 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت مستقیم و غیر مستقیم به کشور وارد می‌کند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از صدا و سیما، سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به خسارت بیش از 5 میلیارد تومانی حوادث رانندگی گفت: اگر کشور بتواند حوادث رانندگی را کاهش دهد، این میزان خسارت که برابر 7 درصد تولید ناخالص ملی است، صرف هزینه‌های پیشرفت کشور می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمار، 51 درصد آسیب دیدگان تصادفات رانندگی در لحظه و نقطه حادثه فوت می‌شوند و 6 درصد در حین انتقال به بیمارستان و 43 درصد هم در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند که این میزان فوتی در بیمارستان اهمیت اقدامات امدادی پس از حادثه و نقش سازمان‌های امدادی را دو چندان می‌کند.

سرهنگ شیرانی بر اهمیت کنترل و کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور تاکید کرد و بیان داشت: 30 درصد تصادفات کشور در جاده‌ها رخ می‌دهد و 70 درصد فوتی‌ها و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها، به دلیل بالا بودن سرعت است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک فراجا ادامه داد: سرعت بالا یکی از عوامل اصلی حوادث در جاده‌ها است و سرعت انرژی جنبشی را زیاد و شدت برخورد و خسارات را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: از تعداد 167 هزار و 887 فوتی تصادفات سال گذشته، فقط 3 هزار راننده مقصر و عامل تصادفات بودند و بقیه افراد بی تخلف در لحظه حادثه بودند.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه پلیس راهور وظیفه نظارت و کنترل بر وضعیت ترافیک در جاده‌ها را دارد و این مهم را به وسیله سامانه‌ها و دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌های تردد شمار و تحلیل داده‌ها به صورت شبانه روزی انجام می‌دهد، اظهار داشت: ترافیک علل و عوامل زیادی دارد و افزایش وسیله نقلیه و نامتناسب بودن گسترش معابر شهری و برون شهری و عدم تطبیق و گنجایش این دو ظرفیت در دهه گذشته باعث شده همیشه مشکل ترافیک وجود داشته باشد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک فراجا تکمیل و توسعه حمل و نقل عمومی را بهترین راهکار کاهش ترافیک عنوان کرد و افزود: اکنون آن چیزی که در کنترل ترافیک مهم است مدیریت ترافیک است که امروزه با استفاده و بهره گیری از تجهیزات و سامانه‌های پیشرفته دنیا انجام می‌شود.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت سنتی در دنیا مردود است و مدیریت ترافیک به صورت علمی، پیشرفته و با تجهیزات و سامانه‌های هوشمند انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: وسعت جاده‌های کشور 250 هزار کیلومتر است که با استقرار نیروی انسانی، تیم‌های نظارتی و گشتی غیر قابل کنترل است و باید از ابزار‌های نظارتی، دوربین‌های ثبت تخلف، پهپاد‌های پلیس و... استفاده شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک فراجا گفت: در حال حاضر در جاده‌های کشور علاوه بر استقرار تیم‌های کنترل نامحسوس و فعال بودن دوربین‌های ثبت تخلف در همه محور‌های اصلی کشور دوربین‌های کنترل متوسط سرعت نیز برقرار و فعال است.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.