شناسه خبر : 601729
تاریخ انتشار :
استارت افزایش قیمت کارخانه ای خودروها با پارس خورد

استارت افزایش قیمت کارخانه ای خودروها با پارس خورد

خودرونگاران - شرکت ایران خودرو پس از کشمکش های فراوان با سازمان استاندارد بر سر تولید پژو پارس، سرانجام مجوز تولید و عرضه این خودرو در بهار 1403 را گرفت و در نتیجه پارس به دلیل دریافت مجوز تولید و الزام به عرضه به متقاضیان، نخستین خودرویی است که مشمول افزایش قیمت های سال 1403 بر مبنای تورم و افزایش هزینه ها شده و قرار است با قیمت جدید 445.740.000 تومان در نسخه مجهز به موتور XU7P عرضه شود.

به گزارش خودرونگاران به نقل از عصرخودرو ، پژو پارس پیشتر با قیمت شرکتی به مراتب پایین تری عرضه می شد که بر اساس صورت های مالی ایران خودرو و اظهار نظر مسئولان، به علت قیمت دستوری هر دستگاه از این خودرو زیان سنگینی روی دست ایران خودرو می گذاشت و عملا استمرار تولید این خودرو با قیمت قبلی جز زیان انباشته دستاوردی برای ایران خودرو نداشت. همچنین ایران خودرو به عنوان یک شرکت بورسی نخستین اولویتش سودرسانی به سهامداران است و بدون شک در صورت زیان ده بودن تولید یک محصول، تولید آن با قیمت قبلی را ادامه نمی دهد.

موضوع دیگری که ممکن است از سوی متقاضیان پارس تحویل زمستان پیش بیاید علت عدم تولید و عرضه این خودرو پیش از مجوز افزایش قیمت است که دلیل اصلی آن باید در سازمان استاندارد و اجازه ادامه تولید در بهار 1403 را جست و جو کرد که صرفا با مجوز افزایش قیمت امکان پذیر می شد.

افزایش قیمت کارخانه ای خودروها به دلایل مختلف از جمله افزایش مالیات بر ارزش افزوده، افزایش قیمت نهاده های تولید و هزینه های جنبی امری ناگزیر در سال 1403 است که به دلیل ایجاد اولیت تولید و عرضه برای پژو پارس، این خودرو به نوعی پیشتاز اعلام قیمت های جدید شده است.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.